Baltikumi esimene päikeseauto astub vastamisi Maroko ekstreemsete tingimustega


Maroko

Maroko asub Loode-Aafrikas – kiviviske kaugusel Hispaania lõunarannikust. Tartust Marokosse on 5033 km ning autoga sõites peaks selle vahemaa läbimine Google Mapsi andmetel aega võtma 52h. See on peaaegu sama nagu sõita Tartust Tallinna 28 korda järjest.

Marokos võetakse siht Agadiri poole – kohta, kus saab alguse väljakutse esimene etapp. Seal veedetakse kaks päeva, kus korraldusmeeskond veendub auto ohutuses ning reeglitele vastavuses.

Oot, te pidite ju Austraaliasse minema!? Just, pidime minema, aga kahjuks jäeti koroona tõttu võistlus ära. Austraaliasse võistlema saame minna hoopis 2023. aastal ning siis juba uue autoga, mis läheb poodiumikohta jahtima. Viska pilk peale ka mõtetele, mis meil veebruaris sellega seoses olid.


Solar Challenge Morocco (SCM)

Väljakutse saab alguse 25. ning lõpeb 29. oktoobril Agadiris. Maroko võistlus on jagatud viieks etapiks ja igal päeval läbitakse üks osa. Päikeseautod peavad nende päevade jooksul maha sõitma ca 2500 km.

Solar Challenge Morocco võidab viie etapi kõige kiirem. Võistlusel on kaks klassi: challenger ja cruiser. Meie auto on ehitatud Bridgestone World Solar Challenge cruiser klassi reeglite järgi - need autod on praktilised ja neis on rohkem kui kaks kohta. Challengeri klassi autod on seevastu ühekohalised ning meenutavad tihti tiiba. Cruiser klassi puhul vaadatakse kohtunike poolt ka auto disaini ning jõudlust.

Seekord ei lähe meie päikeseauto tiim Marokosse ühtegi poodiumikohta jahtima, vaid eesmärgiks on koguda väärtuslikke kogemusi ja teadmisi, mis aitavad autot paremaks muuta. Suureks väärtuseks on näha ka võistluse poolt, mis annab esmase sissevaate, mis võib meid kahe aasta pärast Austraalias ees oodata.

Võistlus viib meeskonna läbi linnade, üle mägede ning sõita saab ka kõrbes. Ilmateadet vaadates ootab meie tiimi ees tõeline suvi, sest temperatuur jääb 25-30 kraadi vahele. Autos võib temperatuur tõusta veelgi kõrgemale.

Meie päikeseauto meeskond ööbib kahel korral ka laagris - see valmistab neid veidi ette ka Austraalia võistluseks, sest Austraalias pannaksegi laager püsti just seal, kus auto seisma jäetakse.


Maroko tiim

Marokosse läheb Eestit ning ühtlasi kogu Baltikumi esindama 24-liikmeline tiim, kes asub teele 18. oktoobril Tallinnast ja Tartust. Tiim liigub Riia lennujaama, kust alustavad lendu Maroko suunas.

Kolm inimest otsustasid võtta ette pea võimatu missiooni ja sõita City Motorsi ägeda kaubiku ning Respo hoole ja armastusega tehtud haagisega Tartust otse Marokosse. Kolm vanderselli – Sven, Roomet ja Ardo kavatsevad vahetustega sõita, et võimalikult ruttu kohale viia üks meie kallimatest varadest – päikeseauto. Ja kui senimaani meist välismaal veel keegi väga kuulnud pole, siis uue kuue saanud auto ja haagis jäävad kindlasti nii mõnelegi silma ja pakuvad jutuainet tükiks ajaks.

Meie Maroko meeskond koosneb autojuhtidest, inseneridest, turundajatest, logistikutest ning mentoritest. Kogu tiimi eest Marokos vastutab Sven Raba, kes on logistika tiimi juht ning Maroko projektijuht.

Tiimiga liitub kolm oma ala spetsialisti, kes on ühtlasi ka Solaride mentorid: Starship Technologies asutaja Tiit Liivik, Eesti kõige ägedam programmeerija ja häkker Tõnu Samuel ning sotsmeedia mõjuisik Sandra Raju, kes suudab ka kõige pilvisemal päeval päikese välja tuua.

Solaride on kiivalt hoidnud üht suur rõõmusõnumit, mida on tahetud juba ammu jagada – Marokosse läheb ka solariderite hea sõber, ajakirjanik Jüri Muttika koos operaatoriga ning kes teab, ehk võib enne aasta lõppu eetris nii mõndagi huvitavat näha. Tasub silma peal hoida!


Auto kulutab teoreetiliselt 5x vähem energiat kui keskmine elektriauto maanteel liikudes – kas see on tõesti võimalik?

Arvutuste kohaselt peaks see tõesti nii olema! Lisaks on autol peal energiakulu optimeerimiseks loodud tarkvara, mis võtab arvesse välistegurite mõju ning hoiab hetketingimustele vastavalt optimaalseimat sõidukiirust.

Seega võid ette kujutada, et sellises autos ei ole mugavus esmatähtis ning kõrbekuumuses sõites paneb see proovile nii inimeste vaimse kui füüsilise poole.

  • 5 m pikk, 2 m lai ja 1.2 m kõrge

  • Tühikaal ca 650 kg

  • Auto tühimass on ca 2x väiksem kui keskmisel sõiduautol

  • Kandevõime: võistlusel 4x80kg standardiseeritud

  • Päikeseauto panevad liikuma kaks Marandi rattasisest elektrimootorit.

  • Ühe mootori võimsus on 1,8 kW

  • Aku mahutavus 32 kWh.

  • Auto õhutakistus on 30% madalam kui keskmisel sõiduautol
Hoia silma peal tiimi tegemistel sotsmeedia vahendusel ning peagi saab jälgida otseblogi kodulehel ja Twitteris. Tingimused on karmid ning internet pidi olema kallis, seega tiim annab endast parima, et tuua kõige vahetumad emotsioonid ja ägedamad kogemused kiirkorras sinuni.

contact@solaride.ee
+372 55573434
Narva mnt 18, Tartu
51009 Eesti
Solarcar Estonia MTÜ
EE897700771004776685
${item.title}
${item.title}
Solaride kasutab küpsiseid parema kasutajakogemuse ja isikupärastatud teenuse pakkumiseks.