147870883_254198479509050_2685284567045042758_n

Kuidas Solaride võitleb järjest süveneva ignorantsuse vastu

Mõtle, kuna sa viimati võtsid aega, et peatuda ja mõelda päriselt selle peale, mida sinu sotsiaalmeedia sulle räägib? Kuna sa viimati mõtlesid päriselt, kuidas neid esilekerkivaid teemasid lahendada saaks? 

Küllap oleme kõik märganud, kuidas meie meediaruumi, eriti sotsiaalmeediasse on sisenenud järjest rohkem infot. Igapäevaselt uputab meid sadu, kui mitte tuhandeid uudiseid, arvamusi ja juhtumisi ümber maailma. Aina kasvav infomüra aga tähendab, et meie, tarbijad, muutume saadava info osas järjest ignorantsemaks. Lisaks, mida rohkem on meie ümber infot, seda rohkem stressi tekitab see meis eneses, väidab Tallinna Ülikooli loodus- ja terviseteaduste instituudi eksperimentaalpsühholoogia labori projektijuht Avo-Rein Tereping.

Nähes iga päev uudistest vähemuste diskrimineerimist, näljahädas lapsi ja põlevaid eksootilisi metsatukkasid, siis on pea võimatu kõike seda pikalt mõttega jälgida. Nii juhtubki, et meie sotsiaalmeedia tarbimine on tihtipeale mõtestamata scrollimine, visates vahepeal kindlate märksõnade peale välja laigi või kaks. Sellisel käitumisel on kusjuures ka teaduslik nimi.

Slacktivism – poliitilise või ühiskondliku liikumise või idee toetamine läbi online-tegevuste (tihtipeale just sotsiaalmeedia), mida iseloomustab väga vähene pingutus ja pühendumus.

Solaride’i tiimi poolt ellu kutsutud liikumine nimega mul ei ole suva kutsub inimesi üles võtma vastu sotsiaalmeedia väljakutse, mille käigus on 24 tunni jooksul vaja jälgida oma meediaruumi ning seda, millised uudised sealt läbi käivad. Seejärel leida endale südameteema – see üks, mis on just igale inimesele kõige hingelähedasem. Väljakutse on süveneda sellesse teemasse ja rääkida oma Instagram’i storydes ka oma jälgijatele lahti, miks just see mure on sinu jaoks oluline. Ja kui see tehtud, anda endale lubadus, mida oma südameteemale kaasa aitamiseks päriselt ära teha saab.

Sest et “mul ei ole suva” on sõnad, mida me kõik peaksime rohkem ja julgemalt välja ütlema. 

Aga, oota. Solaride ehitab ju päikeseautot? Kust tuleb mängu mingi ühiskondlik sotsiaalmeediakampaania?

Vastus on lihtne – “mul ei ole suva” on algusest peale olnud Solaride’i tiimi lööklause. Solaride’il ei ole suva meie planeedi tulevikust ning ei ole suva sellest, kas Eestist võrsub piisaval hulgal tulevikukompetentsidega varustatud noori spetsialiste. 

Solaride on esimene ülikoolidevaheline projekt, mis töötab rektoraadi tasemel koos viie Eesti ülikooliga ning ühendab noori veel rohkematest ning rahvusvahelistest koolidest. Tänu päikeseauto ehitamise projektile töötavad koos noored insenerid, turundajad, logistikud ning fundraiserid, saades siit tohutud sotsiaalsed oskused, mida hiljem rakendada oma edaspidises töös ning ka igapäevaelus.

Solaride’il ei ole suva sellest, et Eestist on võrsunud tohutult edukaid tarkvaraettevõtteid ning -insenere, kuid tunduvalt vähem mehaanikainsenere. 

Peale selle ei ole Solaride’il suva keskkonnast – sellest, kui mahajäänud on Eesti transpordisektor roheliste tulevikulahenduste poolest. Üks meie suurimaid eesmärke on tuua Eesti maailmakaardile innovatsioonide poolest tulevikutranspordis. 

Eelmisel aastal olime Arvamusfestivalil väljas füüsilise peegliga, millele palusime külastajatel kirjutada üles erinevaid teemasid, millest neil ei ole suva. Ning peeglil jäi ruumi lausa puudu. Miks siis mitte tuua ellu suurem kampaania, andes sellele meediumi kõikvõimsas sotsiaalmeedias?

Kui ka sina tahaksid hetkeks peatuda ning anda päris panuse maailma natukene paremaks muutmiseks, siis vaata siia ning liitu meie liikumisega! 

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Kas sul on suva?