Võimalus teha võimatut

2021. aasta lõpus valmis koroonakriisi kiuste Eesti noorte käe all Baltikumi esimene päikeseauto, mis pandi proovile päikeseautode võistlustel Marokos.

Solaride teise hooaja (2022-2023) käigus disainitakse ja ehitatakse valmis järgmise põlvkonna masin, mis pannakse 2023. aasta oktoobris proovile Austraalias toimuvatel päikeseautode maailmameistrivõistlustel Bridgestone World Solar Challenge.

#solaride  #muleiolesuva  #wegiveadamn  #teamsolaride  #solaride  #muleiolesuva  #wegiveadamn  #teamsolaride  #solaride  #muleiolesuva 

Me arendame päikeseautot, et arendada inimesi

Tehnilised andmed

  • Saavutatud tippkiirus: 98 km/h
  • Keskmine kiirus: 80 km/h
  • Tühimass: 650 kg
  • Mõõdud: 5 x 1,8 x 1,2 m
  • Istekohtade arv: 4
  • Kandevõime 4x80 kg
  • Võimsus: 3,6 kW
  • Energiakulu: 4 kW
  • Päikesepaneelide tootlus: 1,2 kWh
  • Õhutakistuskoefitsient: 0,2 Cd 
  • Sõiduulatus: 750+ km

Solaride päikeseauto kulutab maanteel liikudes 5x vähem energiat kui tavaline sõiduauto.

Solaride päikeseauto on disainitud läbima kahe laadimisega 3000 km distantsi Austraalia põhjarannikult lõunarannikule.

Enne lõplikku versiooni valmis päikeseautost ca 15 erinevat kontseptsiooni

Auto ehitamiseks kulus ca 6 kuud ja ca 10 000 töötundi. Auto füüsiliselt valmis ehitamisesse panustas ~25 noort inseneri ning hulk teiste meeskondade liikmeid turundajatest logistikuteni.

Elektroonika

  • Akupakid 6 taaskasutatud Tesla akumoodulist
  • 24% efektiivsusega Maxeoni elementidest päikesepaneel pindalaga 4,82 m2
  • Tagateljel kaks Marandi veljesisest elektrimootorit võimsusega 1,8 kW
  • Pardaelektroonika juhitud enda arendatud trükkplaatide poolt
  • Enda arendatud ECU

Mehaanika

  • Süsinikkiust kere
  • Süsinikterasest toruraam
  • Vedrustus: Topelt õõtshoovad/trailing arm
  • Enda disainitud alumiinium veljed
  • Bridgestone Ecopia 95/80R16 rehvid
  • Süsinikkiust istmed kaaluga ~1 kg tk

Tarkvara

  • Autole on arendatud spetsiaalne tarkvara optimal speed calculator, mis võtab arvesse ümbritseva keskkonna tingimusi ja lisab autole sõiduulatust ca 7%

Karl August Tatunts

peainsener
Tallinna Tehnikakõrgkool

"Päikeseauto ehitamine - see on tehniline väljakutse, mis sunnib sind otsima lahendusi pealtnäha võimatutele olukordadele."

Mart Erik Kermes

inseneeria valdkonnajuht
TalTech

"Teekond päikeseauto valmimiseni on täis katsumusi, unetuid öid ja eksimisi, kuid suurepärase meeskonnaga on kõik võimalik!"

SolarCar Estonia MTÜ

contact@solaride.ee
+372 55573434
Narva mnt 18,
Tartu 51009 Eesti
LHV pank
EE897700771004776685
${item.title}

#teamsolaride

#muleiolesuva

Solaride kasutab küpsiseid parema kasutajakogemuse ja isikupärastatud teenuse pakkumiseks.