city motors

Solaride ja City Motors alustasid koostööd tehniliste erialade populariseerimiseks

Solaride pani City Motorsiga seljad kokku, et populariseerida tehnilisi erialasid ja vähendada valdkonnas valitsevat tööjõupuudust. City Motors toetab Solaride’i ka meeskonnabussi ja hooldustega, mille koguväärtuseks on hinnanguliselt 35 000 eurot.

2020. aasta alguses otsustasid tudengid võtta vastu väljakutse, mida Eestis seni polnud nähtud – ehitada tänavakõlbulik päikeseauto, millega muuta kohalikku transpordisektorit jätkusuutlikumaks. Transpordisektor ei ole kahjuks ainuke murekoht, mis solariderite südametel on.

Vasakult: City Motorsi müügijuht Jüri-Bruno Asari, Solaride’i projektijuht Mart Erik Kermes, City Motorsi müügikonsultant Horre Vahe, Solaride’i logistik Mikk Saarmann

Inseneride puudus

Inseneride järelkasvust on järjest suurem puudus ning see omakorda mõjutab Eesti majanduse arengut. Seetõttu on Solaride võtnud enda missiooniks populariseerida inseneeriaharidust ning pakkuda tudengitele praktilist väljundit, kus enda teoreetilised teadmised proovile panna.

OSKA tuleviku-uuringud näitavad, et tööturul tekib tõsine puudus tehniliste erialade töötajatest, nende seas inseneridest, tehnikutest ja operaatoritest. Täpsemalt ennustatakse, et järgmise 10 aasta jooksul jääb puudu ⅔ inseneridest.

Mart Erik Kermes tutvub Renault Masteri kapotialuse sisuga

Mis võiks probleemi lahendada?

City Motorsi tehnikadirektor Raul Aava sõnul näevad nad probleemi kutsehariduse madalas populaarsuses ja noorte teotahtes oma kätega tööd teha. Nende hinnangul aitaks osaliselt probleemi lahendada kutsehariduse propageerimine ning tehniku kui eriala ahvatlevamaks muutmine. 

Nende sõnutsi läheb tehnoloogiat ja elektrit tundvaid noori aina rohkem vaja, sest nad on oluliseks osaks nii auto valmistamises, müügis kui ka hooldamises.

“Tulevik liigub selles suunas, kus lõviosa autotehnoloogiast tugineb elektril ja elektroonikal, aga ka neid autosid peab oskama hooldada ja remontida. Just praegused noored on need, kes peavad sellega rinda pistma, mistõttu tahab City Motors päriselt aidata kaasa nende arengule. Noorte õpetamine ja toetamine on tähtis nii täna, homme kui ka kahekümne aasta pärast ning toetame rõõmuga sportlasi ja päikeseauto ehitajaid,“ selgitas Aava koostöö sõlmimise tagamaid.

Päikeseauto ehitamine kui võimalus inspireerida ja julgustada

Solaride’i kapteni Kristel Leifi sõnul mängib solariderite teekond nullist päikeseauto valmis ehitamiseni olulist rolli tehnoloogiahariduse populariseerimise teekonnal, kuna lisaks projektis praktilisi kogemusi omandavatele tudengitele inspireerib ja julgustab Solaride noori laiemalt. 

“Eestis valitseb inseneride põud, mistõttu peab inseneeriahariduse populariseerimine olema riiklik prioriteet juba ainuüksi Eesti majanduse jätkusuutlikkuse huvides. Noored vajavad inspireerivaid eeskujusid ja lugusid, millega samastuda, ning seda tudengite päikeseauto ehitamise teekond kahtlemata pakub. Kõik see on saanud võimalikuks tänu riigi, kõrgkoolide ja erasektori toetajate panusele. Mul on väga hea meel tervitada selles ringis ka Eesti esimest elektriautode maaletoojat City Motorsit, kellega koostöös pöörame näo senisest jõulisemalt ka kutsekoolide poole,” selgitas Leif.

Mart Erik Kermes ja Horre Vahe

Uurisime Solaride’i projektijuhi Mart Erik Kermese käest, millise mulje on temale uus Solaride’i meeskonnabuss Renault Master jätnud ning kuidas sõidud on seni kulgenud.

“Meie jaoks ideaalne masin. Meeskonna sõidutamiseks on bussis kuus kohta ning bussi taga ka suur kaubaruum, millega saame pea kõik vajalikud kaubad ära veetud. Üllatavalt ökonoomne ning maanteel väga stabiilne masin. Lükkan püsikiiruse hoidiku peale, piilun Apple Car Play abil Waze’i ning kuulan Spotifyst muusikat. Mugav, kaasaegne ja praktiline pill,” sõnas Kermes kokkuvõtlikult uue bussi kohta.

Solaride’i tegevjuht Kristel Leif saab koosolekud mugavalt peetud ka uues meeskonnabussis

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Kas sul on suva?