IMG_3414

6 nõuannet Solaride’i turundusgurudelt

Solaride’i struktuur on näiliselt sarnane paljudele startup’idele – meie suurimad tiimid on inseneeria ning turundus. Ära saa valesti aru, me ei ole startup ja meist kindlasti ei saa startupi (Kristel Leifi ausõna), aga me oleme veendunud, et Solaride’i tegevustest kasvavad välja uued, rohelised tulevikuärid. Ja ükski äri ei õitse ilma parimate disainerite, turundajate ja PR-võluriteta.

Turundajad on uute projektide ja äride käimatõmbamisel üliolulised. Solaride on selle hea näide – me alustasime nullist, olematu turunduseelarvega. Aga paljuski tänu meie ülikõvadele PR-, sotsiaalmeedia, üritusturundus- ja disainitiimidele on meil tänaseks kajastusi umbes-täpselt kahekümne viies meediakanalis – erinevates raadiojaamades, alakirjanduses ja teles. Meil on aktiivsed sotsiaalmeedia kanalid, mis meelitavad ligi uusi toetajaid, liikmeid ja partnereid ning meie selja taha on kogunenud trobikond arvamusliidreid.

Suure osa Solaride’i turundajatest moodustavad tudengid, kes on projektiga liitunud, saamaks praktilist lisaväärtust oma akadeemilisele õppetööle. Meie turundustiim on aasta jooksul pea täielikult välja vahetunud – esialgsed olijad on saadud väärt kogemuste pealt edasi läinud nii välismaa ülikoolidesse kui ka erialasele tööle, ning osad entukad jätkavad siiani meiega. 

Kogu selle seltskonna on oma tiiva alla võtnud meie ülikõvad mentorid: endine Nike’i bränditurundaja nii Eestis kui ka Dubais ning praegune Bolt’i influencer marketing manager Liisa Ennuste, Postimees Grupi brändinguspets Toomas Verrev ning PR agentuuri Optimist partner ja strateeg Mari-Liis Ahven. Ning muidugi ei saa siinkohal mainimata jätta Solaride’i lõpubossi Kristel Leifi, kes enne praegust väljakutset ehitas üles Swedbank’i sotsiaalmeedia ja ülipopulaarse, rohkete turundusauhindadega pärjatud Facebook’i grupi #Kogumispäevik.

Pühapäevakool Solaride’i moodi, ehk meie marketing meetup. Pildil ei ole tülpinud näod, need on väga-väga keskendunud näod!

Mis on Solaride’i marketing meetup?

Kord kuus saame kogu selle kambaga kokku, et pidada maha järjekordne Solaride Marketing Meetup. Nende kokkusaamiste eesmärk on vaadata tagasi tehtud tööle, kaardistada ära meie head ja vead ning täiendada oma teadmisi, et edaspidi veelgi põrutavamat turundust teha! 

Asume asja juurde

Igal kokkusaamisel on meie mentorite õpetussõnad nii paganama inspireerivad ja õpetlikud, et tundus patt neid sinuga, hea lugeja, mitte jagada.

Toomas õpetas, kuidas olla loominguline, kuidas luua head kampaaniat ja kuidas kirjutada nii, et inimesed lugeda ka viitsiksid.

Toomas, vana brändingukaru, rääkis meile heade kampaaniate loomisest ja löövate tekstide kirjutamisest. Käisime läbi kirjutamise põhitõed nagu üks lõik ja postitus = üks mõte; tingiv kõneviis on EI!; ja hääletooni ning pildiloogika klappimine. Õppisime kampaaniate loomise põhitõdesid ja rääkisime, kuidas eristuda oma sisuga hallist massist:

  • Stiiliraamatu järgmine ei vii alati parimate ideedeni. Ole julge ja riski, ole pigem edgy kui flawless.
  • Hea kampaania loomisel on kolm sammu: 
  1. Mõtle, mis on asja tuum;
  2. Mõtle, mis on asja kontekst ehk huvitav uus nurk;
  3. Pane need kaks loominguliselt kokku.
Liisa “m*d*a*f*k*n rebel” Ennuste rääkis meile sotsmeedia trendidest, tulevikust ja autentse storytellingu tähtsusest.

Liisaga käisime läbi sotsiaalmeedia põhikanalid ja nende suurimad sisutrendid, mõeldes, milles Solaride saaks kaasa rääkida. Praeguse hetke populaarseimate trendidena tõi Liisa välja näiteks korraga nii hariva kui ka lõbusa sisu – selle, mida leiab TikTok’ist, kui kerida mööda kõikidest tantsuvideotest; kliktivismi võidukäigu; videosisu; ja autentsuse olulisuse. Liisa rõhutas ka hea storytellingu vajalikkust ja andis meile hea loo retsepti:

  • Emotsionaalne storytelling on ülioluline! Inimesed on emotsionaalsed ja tahavad, et reklaamid, kampaaniad ja lood neid midagi tundma paneksid. Leia oma toote juures see üks hea lugu ja müü end läbi selle.
  • Hea lugu on lihtne, selge ja universaalne. Ja kui võimalik, siis lisa sinna üks underdog, kellele kaasa elada.
Külalisesineja Kristan (hetkel Swedbank’i videograaf ja disainer, aga kui Kristel Leifi sõna midagi maksab, siis varsti täiskohaga Solarider) õpetas, kuidas luua hea video.

Kristjan haris meid põrutava videosisu loomise osas. Sarnaselt Toomasele ütles ka Kristjan, et head asjad ei mahu alati brändi stiiliraamatu sisse ja selle laiendamine on igati okei. Hea video alus on korralik eeltöö – kui sinult tellitakse sisu, millest sa midagi ei jaga, pole mõtet asja enne tegema hakata, kui oled uurinud oma sihtgruppi ja nende vajadusi.

  • Pildikeel peab olema loodud teadlikult ja kindla tonaalsusega. Mõtle välja oma brändi selgroog ja struktuur ning lisa sellele iga kampaania puhul uusi põnevaid elemente.
  • Hea video on 90% heli ja 10% sisu. Ja kui üldse ühtegi sisuideed ei tule, siis on kõige mõistlikum töötada oma eelmiste videote edasiarendamisega.

Mis edasi?

Tahad silma peal hoida, mida teeme? Lase käia – leiad meid Facebook’ist, Instagram’ist ja LinkedIn’ist. Tiktok’is me veel ei ole, aga võibolla varsti? Ja muidugi loodame läbi käia nii palju ajalehti, ajakirju, saateid ja filme kui vähegi jõuame.

Või tahad hoopis meie seltskonnaga liituda? Või meie toetajate ridadesse asuda? Kõik on võimalik – anna endast märku ja teeme ära!

Share this post

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin