10 autot. 1 võitja | Saame tuttavaks Solaride’i konkurentidega

Päikeseautode maailmameistrivõistlustel Bridgestone World Solar Challenge asub starti 38 tiimi – 28 tiimi challengeri ja 10 cruiser võistlusklassis. Solaride võistleb cruiser võistlusklassis, kus esikohta asuvad püüdma autod, mis on vähemalt kahekohalised, praktilised ning võimelised läbima üle 1000 km pikkuseid distantse ilma laadimiseta.

Päikeseautode maailmameistrivõistlustel Bridgestone World Solar Challenge asub starti 38 tiimi – 28 tiimi challengeri ja 10 cruiser võistlusklassis. Solaride võistleb cruiser võistlusklassis, kus esikohta asuvad püüdma autod, mis on vähemalt kahekohalised, praktilised ning võimelised läbima üle 1000 km pikkuseid distantse ilma laadimiseta.

Maailmameistrit on selgitatud välja 1987. aastast, kuid cruiser võistlusklass loodi alles 2013. aastal, seega mitmed tiimid, kes täna võistlevad meiega samas klassis, on varem ehitanud ka ühekohalisi päikeseautosid ehk challengere. Cruiser võistlusklassi võitja ei selgu kohe finishijoone ületamisel, vaid hiljem, kui žürii on hinnanud auto praktilisust ja mitmeid muid tegureid.

Saame tuttavaks konkurentidega ning teeme selgeks, kellel on koduväljaku eelis, kes on kõige kogenum ja kui kaua on keegi autosid ehitanud.

Challenger klassis võistlevaid automudeleid on kaheksa versiooni, cruiser klassis aga kaks – kahe- ja neljakohalised. Võistluste fänn, kelle koduleht kannab nime Scientific Gems, on teinud hea kokkuvõtte mudelitest, millega saab tutvuda tema blogis.


Esmakordselt osalevad tiimid

Päikeseautode maailmameistrivõistluste ajaloos teevad üheskoos Solaride’iga debüüdi veel Futurosolare ja ASCEND Deakini ülikoolist. Futurosolare tuleb kallite sportautode maalt Itaaliast ning ASCENDil on koduväljaku eelis, kuna päikeseautot ehitavad nad Austraalias.

ASCEND alustas oma tegevust 2019. aastal, Solaride sai alguse aasta hiljem. Nii Futurosolare kui ASCEND on viimased neli aastat ehitanud oma võistlussõidukit. Solaride on seevastu nelja aasta jooksul ehitanud valmis kaks autot, millest viimane valmis kahe aastaga.    


Austraaliast osaleb kolm tiimi

Austraaliast osaleb cruiser klassi võistlustules kokku kolm tiimi, kelle hulgas on eelnevalt mainitud ASCEND, kahel korral osalenud FAST Flindersi ülikoolist ja alates 2013. aastast kahel korral esikolmikusse jõudnud Sunswift, kes esindab New South Walesi ülikooli.

Sunswifti tiimil on päikeseautode arendamiseks suur kogemustepagas, kuna aja jooksul on valminud juba seitse võistlussõidukit erinevates klassides. Viimase auto arendamiseks ja testimiseks on neil aega olnud neli aastat ning nad on püstitanud maailmarekordi kõige kiirema elektriautona, mis on 1000 km läbinud ühe laadimisega.

Foto: Bridgestone World Solar Challenge. Sunswifti tiimi päikeseauto.

Päikeseautod on energia säästmiseks voolujoonelise kerekujuga, kuid näiteks FAST-i tiimi puhul on nende auto keredetailid pigem teravate nurkadega. Millised näevad konkurentide autod välja, nendega saab tutvuda võistluse kodulehel.


Tiimid, kes on osalenud enam kui kolm korda

Laias laastus saab öelda, et autode ehitusaeg jääb 2-4 aasta vahele. Ilmselt tekib sul küsimus, et miks Solaride oma eelmise generatsiooni autoga edasi ei tegelenud, kui see oli disainitud Austraalia laugete teede jaoks?

Peainseneri Karl Augusti sõnul peituvad märksõnad töökindluses ja turvalisuses. “Uue auto ehitamisel on palju õpitud eelmise mudeli vigadest ning pandud rõhku turvalisusele ja töökindlusele. Need kaks märksõna aitavad meil võistluses konkurentsis püsida,” sõnas ta.

Kolmel korral on võistlustel osalenud Siam Technology Motor Sport tiim Siami tehnoloogia kolležist Taist ning Sun Shuttle Team Pekingi tehnoloogiainstituudist Hiinast. Taist tuleb veel üks tiim Apollo Kaohsiungi ülikoolist, kes on tegutsenud juba 1998. aastast.

Foto: Bridgestone World Solar Challenge. Apollo tiimi päikeseauto

Jaapanist on kohale sõitmas VTC päikeseauto meeskond, kes esindab Hong Kongi tehnika kutsekooli, kes on varasemalt osalenud neljal korral ning tulnud kahel aastal järjest kolmandale kohale.

Kõige kaugemalt on tulemas USA tiim Minnesota ülikoolist. Ka nende kogemustepagas on korralik – osaletud on suisa viiel korral ning kahtlemata on võistlustel saadud kogemused kullahinnaga.

Konkurendid on nüüdsest teada, kuid kes on need inimesed Eesti päikeseauto esinduskoondisest, kes asuvad võistlustulle nii kogenud konkurentide, karmide tingimuste ja ootamatustega?


Järgneva kahe nädala jooksul tutvustame Eesti esinduskoondise meeskonnaliikmeid tiimide kaupa ning hoiame huvilisi kursis mitmete tegevuste ja arengutega logiraamatu sissekannetes.