Pühapäeva
õhtul Adelaide’i konverentsikeskuses toimunud auhinnatseremoonia tõi
kokku 38 tiimi liikmed üle maailma, kus kuulutati välja iga kategooria
võitjad. Ühekohaliste challengeride võitja selgus reedel, kuid cruiser-klassi
lõplik tulemus selgus pärast laupäevast kohtunike hindamist. Hindamisel
vaadati auto praktilisust, disaini ja ehituse teostust.
Bridgestone World Solar Challenge’i
peakorraldaja Chris Selwoodi sõnul on võistlus eriline, kuna suur osa
sellest on seiklus, mitte võidusõit. “Tiimid, kes on sellest võistlusest
osa võtnud, on pidanud rinda pistma tulekahjude, kõrgete ja madalate
temperatuuride ning tuultega. Hoolimata sellest on nad hakkama saanud.
See on võimalik ainult siis, kui sõiduk on vastupidav ja töökindel.
Sõiduk, mis suudab sellele kõigele vastu pidada ja teekonna läbida on
suur saavutus,” kirjeldas Selwood.
Eesti
päikeseauto koondise tiimijuhi Mart Erik Kermese sõnul saavutas tiim
esikolmikusse jõudes oma eesmärgi, kuna võistlustulle astuti
aastatepikkuse kogemusega tiimidega üle maailma, kel on ette näidata ka
varasemaid poodiumikohti. “Me poleks jõudnud siia ilma tiimi,
sponsorite, mentorite ja fännide toetuseta. Nad on meisse uskunud ja
olnud alati olemas sõltumata sellest, kuidas meil parasjagu läheb. Oleme
selle eest südamest tänulikud,” sõnas Kermes.
Lisaks
poodiumikohale teenis Solaride’i tiim ka eriauhinna tehnilise
ülevaatuse parimana. “See meeskond tegi kohtunike elu lihtsaks ning
ehitas täpselt sellise auto nagu nad seda dokumentides lubasid,” teatas
ürituse korraldaja oma kõnes.
Järgnevatel
päevadel tegeleb tiim pakkimise ja renditud asjade tagastamisega, et
juba 5. novembri õhtul kell 18:00 saabuda Tallinna Lennujaama, kuhu on
kõik oodatud tiimi vastu võtma.