1860.
aastal alustasid avastajad Robert O'Hara Burke ja William John Wills
omamoodi Austraalia seiklust, kuid kahjuks olid Bruke ja Willis halvasti
ettevalmistunud. Toidust jäi puudu mitme mehe jagu, aga seevastu võeti
kaasa ulmeline kogus suhkrut ja laimimahla, mis tuli lõpuks tühermaale
maha jätta.
John
McDouall Stuart oli edukam. Allikate kohaselt läbis ta esimesena
distantsi Darwinist Port Augustasse, läbides mandri alles pärast
korduvaid katseid trotsides raskeid tingimusi. Nüüd on tema auks
nimetatud maantee, mida mööda asume õige pea sõitma.
Legendid
legenditeks, selge on, et ilma hea ettevalmistuseta on poodiumikohta
jahtida võimatu. Esimene öö Brownhill Creek’is tõestas sedagi, et öösel
võib minna väga külmaks, kuid korraliku ettevalmistuse ja hea tiimiga on
kõik võimalik.
Alates maandumisest on toimunud nii mõndagi, teeme kõigest järgemööda!
Vasakul sõitmine – suunatulede asemel kasutame kojamehi
Kui
me 11-liikmelise grupina Tallinna Lennujaamast teele läksime, siis me
ei osanud ette näha, et üle 20-tunnine reis kujuneb nii väsitavaks ning
igatsus pehme voodi ja une järele kasvab meeletuks. Mõtlesime, et mis
see lendamine ikka ära ei ole, kuid eksisime rängalt.
Jõudes
Adelaide’i läbisime kiirelt tollikontrolli, kus jäime oma särkide,
mütside ja pusadega hästi meelde. Järgmisel päeval tolli läbinud tiimi
tunti juba kaugelt ära.
Esimesel
päeval saime kätte rendiautod ning selgus ka tõsiasi, et vasakul pool
sõitmine pole siiski nii kerge, kui tundus. Instinklikult hoiame siiski
veel vasakule poole ning pöörama hakates lähevad suunatulede asemel
sisse hoopis kojamehed, nii ka eile, kui sõitsime Victor Augustasse, kus
ehitatakse treilerit päikeseauto jaoks.
Victor Augusta ja Egritechi külastamine
Foto: Foto: Berta Kisand
Adelaide’ist
ligi 100 km kaugusel asuv Victor Augusta on ookeaniäärne väikelinn, kus
valmib Solaride’i päikeseauto treiler. Egritechi poolt ehitatav treiler
on hetkel nende prioriteet ning kõik teised tellimused on pandud
ootele. Kylie Roberts Egritechist rääkis, et see treiler on loodud offgridiks
ning selle näol on tegemist nende teise tootega samast sarjast. Tiimile
tehti garaažides tiir, kus näidati ka teisi pooleli olevaid mudeleid.
Üks neist oli valmiv välikontor, mida saab vajadusel igale poole
transportida.
Järgmisel
nädalal valmivasse treilerisse tuleb dušš, tualett ja köök ning sellega
saab vajadusel transportida päikeseautot. Kylie rääkis, et tualetil on
Austraalias veel sünonüüme nagu dunny ja loo. Viivuks nägime linnatänavaid ääristavaid madalaid maju, rahulikku liiklust ja väikeseid poode.
Grilliõhtu teiste päikeseauto tiimidega
Pühapäeva
õhtul kogunesid Chalmersi ja aCentauri päikeseautode tiimid Brownhill
Creek’is. Üheskoos räägiti päikeseautodest, tiimide ülesehitamisest ja
eesootavatest võistlustest, aga laiemalt ka raha leidmisest, mille
käigus saime jagada enda Hooandja kogemust. Oli vahva juba nii varakult
kaasvõistlejatega tutvuda ja neilt õppida.
Mis saab edasi?
26.
septembri hommikul alustame sõitu Darwini suunas – sõidame läbi
võistlusdistantsi ning teeme märkmeid, kus on levi, kust saab vett võtta
ning tankida. Darwinis seame end sisse pikemaks perioodiks ning lähme
järele päikeseautole.
Järgmisel
nädalal räägime, kuidas sõit Darwinisse möödus, mis seis on
päikeseautoga ning kuidas tiim esimese suurema katsumusega toime tuli.
Silma tasub peal hoida ka Solaride'i sotsiaalmeedia storydel. Leiad meid
üles kasutades @team.solaride.