BWSC 2025 Päikeseauto 2025

Millega tegeleb meie võistlustiim?

Pärast pikka sõitu jõudis teine osa meie tiimist samuti Darwinisse. Neil oli kaasas ka midagi erilist – meie päikeseauto! Tõepoolest, päikeseauto läbis kõik vajalikud kontrollid ning on nüüd turvaliselt meie „garaažis”.

Insenerid ei hoidnud end aga tagasi ning hakkasid juba samal päeval auto kallal nokitsema, et anda veel viimaseid lihve enne, kui hakkame autot Austraalia teedel testima. Ent kes on meil Austraalias kohapeal ja millega nad tegelevad?


Mehaanikatiim

Meie võistlustiimi mehaanikud: Esiplaanil Ülo Pajutee (mehaanikatiimi juht). Teda hoiab süles Daniil Nikitin. Paremalt lugedes Lisanna Toom, Kaspar Päärson, Sander Robas ja Frederik Roosimägi.
Meie võistlustiimi mehaanikud: Esiplaanil Ülo Pajutee (mehaanikatiimi juht). Teda hoiab süles Daniil Nikitin. Paremalt lugedes Lisanna Toom, Kaspar Päärson, Hannes Sild, Sander Robas ja Frederik Roosimägi.

Mehaanikainseneride töö Solaride'is on vast füüsiliselt kõige väljakutsuvam. Nad on ehitanud päikeseautole raami ja veermiku, justkui skeleti, mis teeb päikeseauto tugevaks. 

Eestis on pikki töötunde nõudnud süsinikust kerepaneelid, mille vorme lihviti nii ööd kui ka päevad, et tulemus oleks võimalikult aerodünaamiline ja kerge. Nad on vastutanud päikeseauto ilu eest nii sees kui ka väljas, disainides auto kuju ja interjööri.

Austraalias hoolitsevad nad selle eest, et päikeseauto oleks võistluseelseks kontrolliks valmis ja viiks sõitjad turvaliselt punktist A punkti B.


Elektroonikatiim

Paremalt lugedes alumine rida: Kaspar Mill, Herbert Konnula, Mihkel Ruul. Teine rida paremalt: Kristjan Ulla, Armin Mere (elektroonikatiimi juht), Jete Vilen.

Tänu elektroonikutele on meie päikeseautos õigesti ühendanud kõikvõimalikud juhtmed, mida on, muideks, õige palju. Nad on teinud ka autost päikeseauto ehk teinud valmis kõik päikesepaneelid ning ühendanud need auto katusele. 

Lisaks on nad ehitanud valmis akupaki, mis salvestab nii päikese- kui ka elektrienergiat. Just sellega nad Austraalias tegelevadki – et saada akupakk tagasi päikeseautosse. Nimelt ohutuse eesmärgil pidi akupakk olema päikeseautost väljas, kui autot Eestist Austraaliasse transporditi.

Tarkvaratiim


Paremalt lugedes: Johan Hollak (tarkvaratiimi juht), Markus Erik Torpel, Martin Banatovski. Tagareas Markkus Koddala ja Magnus Vooder.

Ilma “ajuta” ei toimiks meie päikeseauto. Kes on selle ehitanud? Muidugi tarkvaratiim!

Nagu tiimi nimigi ütleb, on just nemad teinud meie auto targaks. Kui elektroonikatiim on ühendanud vajalikud juhtmed, et mootorid paneks auto vuhisema, on tarkvaratiim näinud vaeva, et päikeseauto oskaks teha tähtsaid otsuseid, näiteks luua ühenduse mootorite, akupaki ja päikesepaneelidega.

Austraalias tegelevad nad sellega, et kõik süsteemid toimiksid veatult ning et võistlusstrateegia kujundamiseks oleks vajalik info kättesaadav. See tähendab, et tänu neile liigub info päikeseautost insenerideni ja vastupidi.


Meediatiim

Paremalt: Alice Veedla (meediatiimi juht), Miina Muru, Kristin Mäkiševa, Getrin Valge.

Uudiseid Austraalia eluolust toob teieni meediatiim. Meie tiim filmib ja pildistab päevad läbi, et hiljem tuua teieni kõige põnevamad olukorrad kohapealsest eluolust nii kirja- kui ka videopildis.

Lisaks toetab meie vlogide „saatejuht" Getrin organisatoorsete ülesannete täitmisega ka Austraalia võistluse projektijuht Mikku.


Peainsener ja Austraalia võistluse projektijuht

Paremal Joosep Ress, vasakul Mikk Saarmann.

Kes juhatavad siinseid vägesid? Muidugi meie peainsener Joosep ja Austraalia võistluse projektijuht Mikk.

Joosep hoolitseb selle eest, et insenerid saaksid päikeseauto võistlusteks valmis. Ta ei hoia tiimi tööl silma peal ainult Austraalias, vaid on juhendanud ja toetanud neid kogu ehitusperioodi vältel. 

Mikk on meie Austraalia võistluse projektijuht, kes peamiselt tegeleb logistikaga ja Austraalia eluolu korraldamisega. Tänu talle jõudis meie päikeseauto teisele poole maakera ning meie tiim samuti! 

Meedik

Võistlustel saadab meid meedik Katariina Idla, kes tõttab appi õnnetuste korral. Juhul kui mõni siinne putukas või madu hammustab meie tiimiliikmeid, või tabab kedagi kohutav päikesepiste, teab just Idla, millised on õiged esmaabivõtted.


Viimased postitused

SolarCar Estonia MTÜ

Registrikood: 80580313
contact@solaride.ee

Narva mnt 18 
51009 Tartu

LHV EE897700771004776685

#teamsolaride

#muleiolesuva

Solaride kasutab küpsiseid parema kasutajakogemuse ja isikupärastatud teenuse pakkumiseks.