Minu tiim: mehaanikud panevad päikeseauto vurama

Oleme Solaride’iga juba aastaid päikest püüdnud, ent pole seni teile oma inimesi korralikult tutvustanud. Selle postitusega anname hoo sisse uuele “Minu tiim” sarjale, et tutvustada lähemalt, kelle vere, higi ja pisarate tulemusel Solaride elus püsib.


Kuna me ehitame ikkagi päikeseautot (arendame päikeseautot, et arendada inimesi!) on igati paslik alustada tutvustamist just mehaanika tiimist. Esitasime tiimijuht Aleks Tammelale paar küsimust, nii et kinnitagem turvavööd ja alustagem sõitu!

Kes kuuluvad sinu tiimi ja millega nad tegelevad?

Mehaanika tiim jaguneb viieks alatiimiks: vedrustus, toruraam, akupakk, interjöör ja aerodünaamika.

Vedrustuse tiim tegeleb päikeseauto veermikuga ja hoolitseb selle eest, et sõit võimalikult sujuv oleks ning auto ratastel püsiks. Lisaks on nende vastutada ka piduri- ja roolisüsteem. Tiimi koosseisu kuuluvad , Nikita Chornyi ja Kevin Telliskivi.

Toruraami eest vastutab Ülo Pajutee, kelle olulisim ülesanne on tagada sõitjate turvalisus ja luua raam/platvorm, mis seob kõik teiste tiimide töö tervikuks. See on justkui auto selgroog ilma milleta pole võimalik seda ehitada.

Akupaki eesmärk on tagada mootoritele vajalik vool sõites punktist A punkti B, tehes seda kõige efektiivsemal kujul. Selle saavutamiseks on kõige parem variant akupakk ise disainida ja ehitada. Tiimi vastutav insener on Peter Kipp, koos temaga toimetavad veel ka Danylo Bezruchenko ja Laur Kristjan Salvan.

Interjööri eest vastutavad Triinu Lusmägi ja Kaisa Talts, kelle ülesanne on võimaldada juhil teha oma tööd parimas keskkonnas, kus oleks käeulatuses ligipääs igale vajalikule nupule, ning hoolitseda selle eest, et sõitjad üle ei kuumeneks.

Aerodünaamika missioon on juhtida õhuvool ümber päikeseauto selliselt, et aerodünaamiline takistus oleks kõige väiksem, et võimaldada autol lihtsasti ja ilma liigse energiata edasi liikuda. Selle kallal teevad tugevat tööd Sten Marcus Malva ja tiimi vastutaja rollis olev Kristo Kannik.

Millised on mehaanika tiimi suurimad väljakutsed?

Üheks suuremaks väljakutseks kujunes olukord, mil otsustasime auto disaini kardinaalselt muuta. Selleks hetkeks oli meil juba väga palju tööd tehtud ja suur osa toruraamist valmis. Auto ümberdisainimine tähendas aga seda, et suurt osa tehtud tööst ei olnud võimalik enam kasutada ning tuli hakata otsast peale projekteerima, mis tähendas piiratud aja jooksul täiesti uut toruraami ja interjööri. Õnneks suhtus meeskond muudatustele positiivselt ja nad said oma tööga suurepäraselt hakkama.

Millised on mehaanika tiimi tugevused?

Võin julgelt väita, et mehaanika tiimi tugevusteks on kokkuhoidev seltskond ja entusiastlikud inimesed, kes ei viska pead norgu, kui teel on mõni takistus, vaid küsivad julgelt abi ja ei jäta enne, kui soovitud tulemus on käes.

Millist raamatut soovitaksid ka teistel lugeda?

Soovitan kõigile raamatut „Mõtle nagu munk“. Selle autor Jay Shetty on endine munk ja juhib maailma edukaimat tervise ja heaolu podcast’i „On Purpose“. Raamat räägib tema seiklustest mungana ning mida me saame sellest kõik õppida. See pani mind nägema elu käike teise nurga alt ja andis häid praktilisi nõuandeid, kuidas ületada takistusi ja jõuda eesmärgini.