Saame tuttavaks päikeseauto tiimiga | elektroonikatiim

Järgmisena tutvustame sulle Eesti päikeseauto koondise elektroonikatiimi, kes hoiavad särtsu sees nii mootoritel kui meeskonnal. Nende ülesanne on tagada auto tõrgeteta töötamine. Oma asjatundliku lähenemisega hoiavad nad auto laetuna, paneelid töökorras ja mootorid pöörlemas.
Joosep Ress
18
Battery Safety Officer

Eesti päikeseauto koondise Battery Safety Officer Joosep Ress. Foto: Berta Kisand

Üllatus Austraalias: Tekikotid tunduvad olevat peamiselt Euroopa teema. Siiani oleme Austraalias kokku puutunud kas ilma tekikotita tekkide või lina-tekk-lina võileibadega.

Joosep vastutab akupaki töökindluse ja turvalisuse eest. Tema jaoks on see esimene hooaeg Solaride’is ning pikalt kandis ta ka meie tiimi pesamuna tiitlit. Tartu Jaan Poska Gümnaasiumi õpilane oli tiimiga liitudes kõigest 16-aastane. Joosep paistab silma oma erakordse töövõime ja abivalmidusega.


Armin Mere
20
Päikeseauto juht ja elektroonika tiimijuht
Üllatus Austraalias: Ma ei näinud tee peal lõunast põhja mitte ühtegi känguru.

Eesti päikeseauto koondise üks elektroonika tiimijuhtidest Armin Mere. Foto: Berta Kisand

Armin on sel hooajal üks elektroonikatiimi juhtidest ning ise ka üks maru terav elektroonik. Armin tuli Solaride’i 2021. aastal otse Rakett69 saatest, olles siis vaid 17-aastane. Täna õpib Armin Tartu Ülikoolis arvutitehnika erialal.


Novella Uiga
24
Elektroonika tiimijuht
Üllatus Austraalias: UV indeks oli 8. okt 12,5

Eesti päikeseauto koondise üks elektroonika tiimijuhtidest Novella Uiga. Foto: Berta Kisand

Novella on sel hooajal teine elektroonikatiimi juht ja elektroonika meeskonna särts ja sära. Tema ülesandeks on hoida elektroonika meeskond joonel ning mõistagi panustab temagi elektroonikuna auto ehitusse. Novella omandas värskelt TalTech Tartu kolledži küberfüüsikaliste süsteemide bakalaureuse kraadi.


Herbert Konnula
22
Elektroonika insener
Üllatus Austraalias: Temperatuuride erinevus Lõuna- ja Põhja-Austraalia vahel - Adelaides langes öösel temperatuur 6 kraadini, kuid Darwinis jääb miinimum umbes 25 kraadi juurde.

Eesti päikeseauto koondise elektroonika insener Herbert Konnula. Foto: Berta Kisand

Herbert vastutab auto interjöörielektroonika eest ning tänu temale saame konkurentidest möödudes tagatulesid näidata. Enim on tema mootori kütuseks uudishimu, mis annab ka meie projektile hoogu. Herbert õpib Tartu Ülikooli teisel kursusel informaatikat.


Kristjan Ulla
21
Päikesepaneelide insener
Üllatus Austraaliast: Lendavad maod (kotkaküünis)

Eesti päikeseauto koondise päikesepaneelide insener Kristjan Ulla. Foto: Berta Kisand

Kristjan on päikeseauto silmadeks ja kõrvadeks, kuna sõidab päikeseauto kolonni esimeses autos, mis tegeleb ohtude kaardistamisega. Lisaks on tema ülesandeks tegeleda ilmajaamaga, mis aitab päikeseauto optimaalse kiiruse kalkulaatoril arvutada välja sobivat kiirust, et säästa võimalikult palju energiat.