Solaride innustab Darwini noori insenerideks õppima

Esimest korda pärast teise generatsiooni päikeseauto esmaesitlust oli auto taas väljas huvilistele tutvumiseks. Viisime selle loetud tundideks Darwini populaarse laguuni kaldale Waterfronti mini Bridgestone World Solar Challenge päeva raames, kuhu peale meie olid kohale tulnud veel kolm päikeseauto tiimi oma sõidukeid näitama.

Käesoleva nädala jooksul on toimunud laste jaoks koolivaheaja raames mitmeid põnevaid tegevusi. Laupäeval tipnesid need mini Bridgestone World Solar Challenge päevaga, mis tõi kokku igas vanuses inimesi uudistama päikeseautosid ning neid ise ehitama.


Foto: Helina Hansar

Laste pappkarpidest loodud päikeseautod pandi proovile kõnniteedel toimunud võistluse käigus, kus neil tuli läbida üheksa peatuspunkti ning lahendada erinevaid ülesandeid. 22. oktoobril algavate päikeseautode maailmameistrivõistluste käigus tuleb ka meil läbida kohustuslikke kontrollpunkte, kuid seal me ei kirjuta vanematele kirju või viska palle korvi nagu tegid lapsed.


Foto: Berta Kisand

Meie tiimile andis üritusel osalemine võimaluse saada lähemalt tuttavaks teiste tiimidega ning kuulda nende päikeseautodest. Kohale olid tulnud lisaks meile sellel aastal esmakordselt cruiser klassis võistlev ASCENDi tiim Deakini ülikoolist Austraalias ning challengeri klassis võistlev Adelaide’i ülikooli tiim. Oma alla 200 kg kaaluva võistlussõidukiga oli kohal ka Twente tiim Hollandist.

Lapsed uurisid inseneridelt muuhulgas, miks päikesepaneele külgedele ei panda, kus asuvad auto mootorid ja akud ning miks masinal selline kuju on. Kõik tulevased päikeseautode juhid said põletavatele küsimustele vastused ning nii mõnigi sai autos istuda või näha kapoti alla.


Foto: Helina Hansar

Mehaanikatiimi liige Ardo Tiits, kelle osava sõidustiili abil jõudis päikeseauto hiiglasliku treileriga kiirelt ja ohutult kohale, jäi päevaga rahule ning pidas kahtlemata vajalikuks sarnaseid üritusi rohkem korraldada. “Laste otsekohesed küsimused näitasid suurt huvi päikeseauto olemuse kohta ning nii mōnegi puhul olid küsimused näiliselt lihtsad, kuid olemuselt keerulised,” kirjeldas ta.

Üheks näiteks tõi Ardo küsimuse, miks on auto rattad kerepaneelide taga. Saime kinnitust, et Eestis tehtavad tagasi kooli tunnid, töötoad ja korraldatavad üritused on õige suund ja hea võimalus lähemalt rääkida päikeseautost ja inseneeria võimalustest.