Testsõit Tartu lennuväljal

Läinud pühapäeval lõi tiim City Motorsi bussile hääled sisse ning vuras Respo mobiilse garaažiga Tartu lennuväljale, et taas koguda testkilomeetreid. Sellel korral pandi proovile juhitavus kurvides.

Enne testi tegid tarkvarapoisid muudatusi auto juhtimissüsteemi koodis ning tiim ootas suure huviga, kuidas muudatused auto käitumist hakkavad mõjutama.

Austraalia tiimijuht Mart Erik Kermese sõnul töötas kõik väga hästi. "Tegime läbi erinevaid dünaamilise skruti teste nagu pöörderaadiuse, slaalomi ja pidurdustestid. Kõikidega sai auto hakkama," rääkis ta. Enne Bridgestone World Solar Challenge'i algust kontrollitakse Austraalias auto üle ja üks neist testidest on ka dünaamiline skrutineering. Seda ikka selleks, et tagada turvalisus kõikide liiklejate suhtes, kuna võistlus toimub tavalistel sõiduteedel.



Tiim katsetas ka oma telemeetria lahendust, mis vajab veel tööd, kuid suutis juba andmeid edastada. Telemeetria näol on tegemist kaugelt mõõtmisega, mille korral mõõdetav suurus muundatakse sideliini kaudu edastatavaks signaaliks. Nüüd peab tiim tööd tegema selle nimel, et süsteemi veel töökindlamaks saada.

Peale lõunat tekkis ECU koodis viga, kus mingil põhjusel hakkasid mootorite pöörded tõusma, ilma et juht oleks seda soovinud. Selle probleemi lahendamiseks kulus ligikaudu tund. Kui mure sai lahendatud, jätkas meeskond testkilomeetrite kogumist ning tiirutamist mööda lennuvälja.


Kokkuvõttes jäi meeskond tulemusega väga rahule. Nädalaga on auto muutunud veelgi paremini juhitavamaks ning töökindlamaks. Nüüd on vaja autole kere külge panna ja järgmine testpäev toimub juba teedel.