Hooaeg 2020/21

2021. aasta lõpus valmis koroonakriisi kiuste Eesti noorte käe all Baltikumi esimene päikeseauto, mis pandi proovile päikeseautode võistlustel Marokos. Toona pälvis Solaride eriauhinna Hollandi päikeseautode tootjalt Lightyear, mis saadi tugevaima võitlusvaimu eest.

#solaride #muleiolesuva #wegiveadamn #teamsolaride #solaride #muleiolesuva #wegiveadamn #teamsolaride #solaride #muleiolesuva

Solar Challenge Morocco 2021

Põleng. Kõhuhädad. Rasked tingimused. Just selliste märksõnadega saab võtta kokku esimese testvõistluse kaugel Marokos. Testvõistlus Austraalia laugetele teedele disainitud päikeseautoga pani Atlase mäestikus proovile nii meeskonna tehnilised kui vaimsed võimed.

Solar Challenge Morocco 2021

Päikeseautode võistlus Marokos sündis Euroopa meeskondade ja Classic Eventsi koostöös vaid loetud kuudega; et asendada koroonakriisi tõttu ära jäänud Bridgestone World Solar Challenge 2021 võistlust. Saime Maroko testvõistluselt väärtusliku kogemuse, mis aitab meil valmistuda päikeseautode maailmameistrivõistlusteks Austraalias. 

  • 5 päeva
  • 5 etappi
  • 2500 km
  • 2 päeva kõrbes ööbimist
  • kõrbekuumus ja liivatormid
  • löökaugud ja kohati olematud teed

Me arendame päikeseautot, et

arendada inimesi!

Tehnilised andmed

  • Saavutatud tippkiirus: 98 km/h
  • Keskmine kiirus: 80 km/h
  • Tühimass: 650 kg
  • Mõõdud: 5 x 1,8 x 1,2 m
  • Istekohtade arv: 4
  • Kandevõime 4x80 kg
  • Võimsus: 3,6 kW
  • Energiakulu: 4 kW
  • Päikesepaneelide tootlus: 1,2 kWh
  • Õhutakistuskoefitsient: 0,2 Cd
  • Sõiduulatus: 750+ km

Solaride päikeseauto kulutab maanteel liikudes 5x vähem energiat kui tavaline sõiduauto.

Solaride päikeseauto on disainitud läbima kahe laadimisega 3000 km distantsi Austraalia põhjarannikult lõunarannikule.

Enne lõplikku versiooni valmis päikeseautost ca 15 erinevat kontseptsiooni

Auto ehitamiseks kulus ca 6 kuud ja ca 10 000 töötundi. Auto füüsiliselt valmis ehitamisesse panustas ~25 noort inseneri ning hulk teiste meeskondade liikmeid turundajatest logistikuteni.

Elektroonika

  • Akupakid 6 taaskasutatud Tesla akumoodulist
  • 24% efektiivsusega Maxeoni elementidest päikesepaneel pindalaga 4,82 m2
  • Tagateljel kaks Marandi veljesisest elektrimootorit võimsusega 1,8 kW
  • Pardaelektroonika juhitud enda arendatud trükkplaatide poolt
  • Enda arendatud ECU

Mehaanika

  • Süsinikkiust kere
  • Süsinikterasest toruraam
  • Vedrustus: Topelt õõtshoovad/trailing arm
  • Enda disainitud alumiinium veljed
  • Bridgestone Ecopia 95/80R16 rehvid
  • Süsinikkiust istmed kaaluga ~1 kg tk

Tarkvara

  • Autole on arendatud spetsiaalne tarkvara optimal speed calculator, mis võtab arvesse ümbritseva keskkonna tingimusi ja lisab autole sõiduulatust ca 7%

SolarCar Estonia MTÜ

contact@solaride.ee
+372 5117241 
Narva mnt 18,
Tartu 51009 Eesti
LHV pank
EE897700771004776685
${item.title}

#teamsolaride

#muleiolesuva

Solaride kasutab küpsiseid parema kasutajakogemuse ja isikupärastatud teenuse pakkumiseks.