Hooaeg 2022/23

Solaride’i teise hooaja käigus disainiti ja ehitati valmis järgmise põlvkonna masin, mis pandi proovile 2023. aasta oktoobris Austraalias toimunud päikeseautode maailmameistrivõistlustel Bridgestone World Solar Challenge (BWSC 2023).

See oli võimalust teha võimatut! Solaride asus võistlustulle maailma tippülikoolide vastu, kellel on kogemusi mitmete aastate jagu.

#solaride #muleiolesuva #wegiveadamn #teamsolaride #solaride #muleiolesuva #wegiveadamn #teamsolaride #solaride #muleiolesuva 

Bridgestone World Solar Challenge 2023

35-aastase ajalooga võistlus toob igal teisel aastal üle maailma kokku tudengid, tippülikoolid ja -ettevõtted, kelle seiklusi 3000 km jooksul jälgib ligi 15 miljonit silmapaari.

Pöörane väljakutse

3000 km võidusõidul Darwinist Adelaide’i, ootavad ees ekstreemne kuumus, maastik ja ettearvamatud teeolud.

Meeskonnad läbivad teekonna orienteeruvalt nädalaga, alustades sõidupäeva koos päiesetõusuga ja jäädes laagrisse seal, kus kell 17:00 kukub. 

See on teekond, mille vältel pannakse proovile nii meeskonnaliikmete tehniline võimekus kui moraal ja vaimne vastupidavus.

Esindustiim

Solaride'i tiim koosnes ligi 70st liikmest kellest Austraaliasse läksid 24. Tiimi kokku panemisel on peamiselt arvestatud meeskonnarolli sobivust ja panust töösse.

  • Tiimijuhid: Mikk Saarmann, Mart Erik Kermes ja Karl August Taunts.
  • Mehaanika: Peter Kipp, Sten Raud, Kristo Kannik, Ülo Pajutee, Sander Robas, Ardo Tiits.
  • Elektroonika: Novella Uiga, Armin Mere, Joosep Ress, Herbert Konnula, Kristjan Ulla.
  • Tarkvara: Siim Ilves, Kristjan Kleimann, Reio Põder, Johan Hollak, Artur Salumäe.
  • Meedia: Jette-Mari Stammer, Berta Kisand, Helina Hansar, Toomas Teder.
  • Tugi: Johanna Britt Berzin.

Solaride 2 tehnilised andmed

  • Saavutatud tippkiirus: 96 km/h
  • Tühimass: 700 kg
  • Mõõdud: 4,95 x 1,75 x 1,3 m
  • Istekohtade arv: 2
  • Kandevõime 2x80 kg
  • Võimsus: 5 kW
  • Akupakk: 42 kWh
  • Õhutakistuskoefitsient: 0,18 Cd
  • Sõiduulatus: 1200 km



Iseehitatud akupakk

Akupakk koosnes 21700 tüüpi akuelementidest. Tänu iseehitatud akupakile suutsime kinnituste pealt vähendada auto massi ligi 100 kg jagu. Aku mahutavuseks oli 42 kWh, mis tagas ühes päikeseenergiaga sõiduulatuse 1200 km.

20% efektiivsemad päikeseelemendid

Päikeseauto katus on kaetud 4 m2 Solarstone’i tehases toodetud päikesepaneelidega. Paneelid koosnevad keskmisest ca 20% efektiivsematest Sunpoweri monokristall päikeseelementidest, mille sarnaseid “käsimüügi” korras soetada ei saa.

SolarCar Estonia MTÜ

Registrikood: 80580313
contact@solaride.ee
+372 5117241 
Narva mnt 18,
Tartu 51009 Eesti
LHV EE897700771004776685

#teamsolaride

#muleiolesuva

Solaride kasutab küpsiseid parema kasutajakogemuse ja isikupärastatud teenuse pakkumiseks.