Võistlus algab 22. oktoobril, kuid paljud tiimid üle maailma on juba
Austraalias kohal ning teevad proovisõite, et testida autot ning paika
panna võidustrateegiaid. Solaride’i tiim on tegemas debüüti esimese
Baltikumi tiimina päikeseautode ajaloos ning selleks sõidabki meeskond
juba praegu Austraaliasse, et anda päikeseautole viimane lihv ning
koguda esimesi testkilomeetreid ekstreemsetes võistlustingimustes,
nägemaks, kuidas tudengite ehitatud sõiduk neile vastu peab.
Foto: Berta Kisand
Solaride’i
tegevjuhi Kristel Leifi sõnul on elevus suur. “Kaks aastat tööd ja
ettevalmistusi hakkab jõudma oma kulminatsioonini. Viimaks saame panna
proovile noorte ehitatud päikeseauto ning töö käigus omandatud
tehnilised ja sotsiaalsed oskused. Loomulikult läheme püüdma
poodiumikohta, kuid suurim võit seisneb minu silmis just teekonnal
omandatud kogemustes ja oskustes. Need on õppetunnid, mida raamatukaante
vahelt ei leia,” kirjeldas Leif.
26.
septembril alustab Adelaide’i jõudnud grupp sõitu Darwini suunas, mille
käigus sõidetakse läbi võistlusdistants ning tehakse märkmeid
tingimuste ja eluks hädavajalike kohtade osas. Darwinis asutakse testima
päikeseautot ja hakatakse koguma testkilomeetreid. Vahetult enne
võistlusi tuleb päikeseautol osaleda ka tehnilises kontrollis ning
kvalifikatsioonis saada hea koht, mis määrab suuresti Eesti tiimi
edukuse maailmameistrivõistlustel.
Foto: Berta Kisand
Päikeseautode maailmameistrivõistlused kestavad 22.- 29. oktoobrini.
Võistluse käigus läbivad tiimid rohkem kui 3000 km pikkuse distantsi
Austraalia põhjarannikult lõunarannikule. Kuid võitja ei selgu cruiser
võistlusklassis, kus ka Solaride osaleb, finishisse jõudes, vaid lõplik
paremusjärjestus selgub mitmete eri komponentide tulemina. Lõpptulemust
mõjutab nii energiakulu, istekohtade arv, auto disain jpm. Lisaks annab
päikeseautodele hinnangu ka žürii.