Liisa liitus Solaride’iga 2021. aasta sügisel. Ootamatult tundis ta, et tal on harjumatult palju vaba aega ja nii hakkaski ta mõtlema, kust uusi tegevusi ja väljundeid leida. Silma jäi Solaride, millest ta oli juba ka ülikoolis kuulnud, ja Ära higista kampaania.
„Ma tahtsin ka end mingisse uude stressisituatsiooni panna, kus ma väga kas ei tea või ei oska teha või olla, lisaks ka uute inimestega kohtuda. Ehk siis mul oli muutust vaja," kirjeldas Liisa, kes varem oli vabatahtlikuna kaasa teinud ka näiteks õpilasvahetusorganisatsioonis YFU Eesti.
Pikka aega töötas Liisa aga restoranis Rataskaevu 16, kust sai endaga lisaks headele tutvustele kaasa ka mitmed väärtused, mida tänini oluliseks peab.
„Ma arvan, et Rataskaevu oli väga suur stardikoht sellele, mis inimene ma praegu olen. See oli koht, kus ma tundsin, mis vahe on lihtsalt kolleegidel ja ühtsel meeskonnal,“ sõnas Liisa, et sealne töö ja sünergia pani teda mõistma, mis tüüpi inimestega ta soovib ka edaspidi koostööd teha.
Majandustudengina käis ta ka turunduspraktikal nii Stuudios Leek kui ka Comodule’is. Solaride’is asus ta tegutsema aga hoopis personalitiimis, sest teda võlus mõte teha midagi, mis organisatsiooni suurel määral mõjutab. Üsna kiirelt sai Liisast Solaride’is ka personalitiimi juht. Seda kohta aitas tal saada uudishimu ja soov üha rohkem ära teha.
„Tundsin juba Solaride’iga liitudes, et mingisuguseid kohustusi ja vastutust tahaks juurde saada. Ma pidin selle aga ka valjult välja ütlema, sest ma ei suutnud jääda ootama, et äkki keegi märkab. Sealt see teekond algaski,“ selgitas Liisa.
Möödapanekud jagavad vajalikke õppetunde
Teekond tiimijuhiks ja sealt edasi ei kulgenud aga ilma raskusteta. Ajas tagasi vaadates nentis Liisa, et juhina alustamine oli väga raske ning teda tabasid samad mõtted, mis Solaride’iga liitudes – kas ta ikka saab hakkama, kas ta ikka on pädev. Kahtlustest tuleb aga üle saada ja tegutsema hakata, isegi kui see tähendab, et midagi võib vahel valesti minna. Ka vigadest õpitakse ja seda rohkemgi kui õnnestumistest.
„Ma arvan, et üks suur feil, mis ma olen teinud, on see, et ma ei oska ei öelda. Mulle väga meeldib hands on olla kõikides tegemistes, aga ühel hetkel see ei ole enam eriti kasulik, sest nii tõmbad end täiesti läbi ja kõik jookseb kokku,“ kirjeldas Liisa.„Näiteks suvel valmistasin samaaegselt ette Solaride’i värbamiskampaaniat, korraldasin YFU Eesti kolmepäevast seminari ja seda kõike veel Comodule’i turunduspraktika kõrvalt. Sa ei saa lihtsalt aru, kui overwhelming’uks võivad mingid olukorrad minna ja kui sa ei oska ka õigel hetkel abi paluda, siis ongi halvasti,“ jätkas ta.
Rasked olukorrad on aga head õppekohad ning antud loost võttis Liisa kaasa arusaamise, et on täiesti okei abi küsida ja ta ümber on mitmeid häid inimesi, kes on valmis alati nõu ja jõuga toetama ja aitama.
„See kohati tundub väga klišee, aga sa õpid läbikukkumistest kõige paremini. Sa võid läbi lugeda seitse eneseabi raamatut ja teoorias teada, kuidas kõike teha, aga oma praktika jätab asjad ikkagi kõige paremini meelde,“ lisas Liisa, et ebaõnnestumisi ei pea kartma.
Tagasiside aitab kaugele jõuda
Õppida saab aga muidugi ka kordaminekute kaudu. Solaride’i kontekstis õnnestumistest rääkides tõi Liisa välja värbamiskampaania ja onboarding’u ürituse. Kuigi need sujusid ka korraldusliku poole pealt hästi, tegi südame eriti soojaks uute tiimiliikmete tagasiside.
„Meil oli detsembris Jaan Naabri koolitus, kus tegime lugude jutustamise harjutust – igaüks rääkis, mis neile Solaride’is olles hinge on läinud. Nii tore oli kuulda, kuidas inimesed, kes olid Solaride’is selleks hetkeks vähem kui kuu aega olnud, rääkisid, kui liigutatud nad onboarding’ust olid ja kuidas väikesed detailid neile nii hästi meelde jäid. Sel hetkel said aru, et kõik muretsemised ja paanitsemised olid seda väärt,“ meenutas Liisa.Liisa usub, et tagasisidet peaks üksteisele rohkem jagama © Foto: Solaride
Üleüldse leiab ta, et tagasisidet võiks palju rohkem jagada. Ja seda mitte ainult konkreetsete ürituste vms kohta, vaid ka inimese olemuse ja käitumise kohta.
„See on justkui riskantne teema, aga ma usun, et väga palju on usalduses kinni. Kui sul on hea side selle inimesega, siis tagasiside ei peaks tekitama mingeid konflikte. Aga eks see muidugi oleneb inimesest. Ikka eeldatakse tavaliselt, et tagasiside tähendab, et sa tood inimeses nõrkusi välja, aga miks see ei võiks olla ka positiivne? Näiteks et mulle meeldib, kuidas sa oma vanematega suhtled jms. See on asi, mida ma tahaks ka ise kindlasti paremini teha,“ ütles Liisa.
Tänased saavutused tunduvad uskumatuna
Ta lisas, et tagasiside aitab inimesel areneda ja näha ennast külgedest, mis seni võib-olla märkamatuks on jäänud. Enese tundma õppimine ja sellega kaasas käiv isiklik areng on Liisa sõnul väga olulised, sest ainult raamatutarkusest elus läbi löömiseks ei piisa.
Liisa enesearengule on suuresti kaasa aitanud ka Solaride, mis on temani toonud uued kogemused, tutvused ja teadmised.
„Kui keegi oleks mulle aasta tagasi öelnud, mis asju ma tegema hakkan või kus ma omadega olen, siis ma oleksin tõenäoliselt naerma hakanud. Solaride on mulle mega palju kindlust andnud. Nii selle osas, milline ma inimesena olen, aga ka selles, milleks ma võimeline olen,“ kirjeldas Liisa.
„Mul on väga hea meel näha, et inimesed ei kohtle Solaride’is sind nagu väikest ullikest 20-aastast, kes ei tea, mida ta teeb, vaid päriselt tahavad su arvamust kuulata. Ja nad võtavadki seda kuulda ja mõtlevad kaasa ja kohtlevad sind kui võrdset kaaslast,“ lisas ta.
On aga tõenäoline, et aasta pärast mõtleb Liisa taas, et poleks arvanud, et ta 12 kuuga sellisesse punkti jõuab. Tulevikuplaane tal igatahes jagub, muu seas soovib ta kunagi ka oma restorani avada. Sellega aga veel kiiret pole ja praegu toimetab Liisa ikka Solaride’i ridades edasi.
Loo kirjutas turundustiimi liige Victoria Maripuu.